| Kod przedmiotu |
07 72 5260 30 |
| Liczba punktów ECTS |
3 |
| Nazwa w języku prowadzenia |
Programming in Python |
| Nazwa w języku polskim |
Programming in Python |
| Nazwa w języku angielskim |
Programming in Python |
| Język prowadzenia zajęć |
angielski |
Formy zajęć
Liczba godzin w semestrze |
|
Wykład |
Ćwiczenia |
Laboratorium |
Projekt |
Seminarium |
Inne |
E-learning |
| Godziny kontaktowe |
15 |
|
30 |
|
|
5 |
|
| Kształcenie na odległość |
Nie |
Nie |
Nie |
Nie |
Nie |
Nie |
Nie |
| Udział wagowy w ocenie końcowej. |
0,30 |
|
0,70 |
|
|
0 |
|
|
| Jednostka prowadząca |
Instytut Informatyki |
| Kierownik przedmiotu |
dr inż. Przemysław Nowak |
| Realizatorzy przedmiotu |
dr inż. Przemysław Nowak, mgr inż. Jakub Walczak |
| Wymagania wstępne |
Znajomość programowania strukturalnego, proceduralnego i obiektowego oraz zagadnień z zakresu statystycznej analizy danych |
| Przedmiotowe efekty uczenia się |
- Student potrafi scharakteryzować język Python.
- Student potrafi analizować kod napisany w języku Python.
- Student potrafi pisać kod w języku Python służący do analizy i wizualizacji danych.
- Student potrafi pisać programy w języku Python wyposażone w interfejs użytkownika w postaci wiersza poleceń.
- Student potrafi tworzyć aplikacje webowe w języku Python w oparciu o framework do takich aplikacji.
|
| Metody weryfikacji przedmiotowych efektów uczenia się |
Odpowiedzi z zadań laboratoryjnych i materiału wykładowego: efekty 1, 2, 3, 4, 5.
|
| Kierunkowe efekty uczenia się |
|
| Formy i warunki zaliczenia przedmiotu |
Wykład: odpowiedzi na pytania dotyczące materiału wykładowego podczas zaliczeń zadań laboratoryjnych.
Laboratorium: prezentacja rozwiązań zadań laboratoryjnych i odpowiedzi na pytania ich dotyczące. |
| Szczegółowe treści przedmiotu |
WYKŁAD:
1. Wprowadzenie do języka Python.
2. Obliczenia numeryczne i wykresy (NumPy, Matplotlib, SciPy).
3. Analiza i wizualizacja danych (Pandas, Seaborn).
4. Zaawansowana organizacja kodu (przestrzenie nazw, domknięcia, dekoratory, programowanie obiektowe, wyjątki).
5. Operacje wejścia-wyjścia i biblioteka standardowa.
6. Frameworki do aplikacji webowych (Flask, Flask-SQLAlchemy, Jinja).
LABORATORIUM:
1. Zarządzanie środowiskami wirtualnymi języka Python.
2. Przeprowadzenie analizy statystycznej dla otrzymanego zbioru danych i udokumentowanie jej w postaci notatnika Jupyter.
3. Implementacja symulacji prostego systemu wieloagentowego w trybie tekstowym.
4. Implementacja prostej aplikacji webowej. |
| Literatura podstawowa |
- The Python Tutorial: https://docs.python.org/3/tutorial/
- Python Programming: https://en.wikibooks.org/wiki/Python_Programming
- Scientific Python Lectures: https://lectures.scientific-python.org/
- Think Python: How to Think Like a Computer Scientist: http://www.greenteapress.com/thinkpython/html/
- Dive Into Python 3: http://diveintopython3.problemsolving.io/
|
| Literatura uzupełniająca |
- Dokumentacja języka Python: https://docs.python.org/3/
- Dokumentacja NumPy: https:/umpy.org/doc/stable/
- Dokumentacja SciPy: https://docs.scipy.org/doc/scipy/
- Dokumentacja Matplotlib: https://matplotlib.org/
- Dokumentacja Seaborn: https://seaborn.pydata.org/
- Dokumentacja Jupyter Notebook: https://jupyter-notebook.readthedocs.io/
- Dokumentacja Flask: https://flask.palletsprojects.com/
- Dokumentacja Jinja: https://jinja.palletsprojects.com/
- Dokumentacja SQLAlchemy: https://docs.sqlalchemy.org/
- Dokumentacja Flask-SQLAlchemy: https://flask-sqlalchemy.readthedocs.io/
|
Bilans godzin
|
| Rodzaj zajęć |
Liczba godzin |
| Wykład |
15 |
| Laboratorium |
30 |
| Inne |
5 |
| Nauka materiału wykładowego |
10 |
| Początkowa praca domowa |
1 |
| Przygotowanie do praktyki |
2 |
| Przygotowanie rozwiązań zadań laboratoryjnych |
24 |
| Ćwiczenia po szkoleniu |
1 |
| SUMA : |
88 |
|
| Uwagi |
Do kategorii „Inne” zalicza się udział w konsultacjach, praktycznych formach weryfikacji efektów uczenia się, seminariach naukowych oraz warsztatach organizowanych we współpracy z otoczeniem gospodarczym. |
| Data aktualizacja karty |
2025-08-08 17:10:18 |